Satanská biblia 08
ENOCHIÁNSKÉ KLÍČE
ENOCHIÁNSKÝ JAZYK A KLÍČE
Magický jazyk, užívaný při satanském
rituálu, je jazyk enochiánský, považovaný za ještě starší než sanskrt, s
pevnými gramatickými a syntaktickými základy. Chvílemi zní jako arabština,
jindy jako hebrejština a latina. V tisku se poprvé objevil v roce 1659 v
životopisu Johna Deea, slavného věštce a dvorního astrologa šestnáctého
století. Toto dílo, jehož autorem je Meric Casaubon, popisuje, jak okultista
Dee a jeho společník Edward Kelly věštili z křišťálové koule.
Místo obvyklé křišťálové koule používal
věštec Kelly broušený mnohostěn. Andělé, o nichž je řeč v Kellyho prvním
vyjevení Enošských klíčů, viděni stěnami křišťálu, jsou andělí jen proto, že
okultisté až dodnes trpěli metafyzickou zácpou. Dnes se křišťál jasní, anděly
je nutno vidět jako úhly či hlediska /anglické výrazy angels (=andělé) a angles
(==úhly, rohy) se ve starém pravopisu psaly stejně (pozn. překl.)/, a okna do
čtvrtého rozměru se otvírají - pro ty, kdo mají strach, jsou to Brány Pekel.
Předkládám zde svůj překlad následujících
vyvolávání, archaický, leč satansky přesný, bez příkras, jež najdeme v překladu
Řádu Zlatého úsvitu z konce devatenáctého století. V enochiánštině se význam
slov pojí s jejich kvalitou a vytváří zvuk, který dokáže v ovzduší vyvolat
strašlivou reakci. Barbarské tonální vlastnosti dodávají tomuto jazyku pravý
magický účinek, který nelze popsat.
Enochiánské klíče neboli vyvolávání byly
dlouhou dobu zahaleny tajemstvím. Několik existujících tisků zcela pomíjelo
přesné znění textu, správný překlad byl maskován užíváním eufemismů, a měl
pouze svést neschopného kouzelníka nebo případného inkvizitora z cesty.
Enochiánská vyvolávání se stala apokryfními (kdo ví, jaká hrozivá realita
dokáže dráždit fantazii) a jsou proto satanskými pajány víry. Zbavila se kdysi
pragmatického lakování na růžovo, rozešla se s pojmy svatý a andělský.
Oprostila se od náhodných skupin čísel, jež měly zastupovat za rouhačská slova.
Zde tedy jsou PRAVÁ Enochiánská vyvolávání tak, jak nám byla doručena neznámou
rukou.
/Pozn.: Necenzurované znění, překlad Anton
La Vey./
PRVNÍ KLÍČ
První Enochiánský klíč je úvodní Satanovou
proklamací, vyhlašující počátek platnosti zákonů světských teologií a trvalé
moci, jež sídlí v těch, kdo jsou dostatek odvážní, aby rozpoznali pozemské
začátky a absolutno.
PRVNÍ KLÍČ (Enochiánsky)
Ol sonuf, gohu IAD Balata, elanusaha
caelazod: sobrazod-ol Roray i ta nezodapesad, Giraa ta maelpereji, das hoel-qo
qaa notahoa zodimezod, od comemahe ta nobeloha zodien; soba tahil ginonupe
pereje aladi, das vaurebes obolehe giresam. Casarem ohorela caba Pire: das
zodonurenusagi cab: erem Iadanahe. Pilahe farezodem zodenurezoda adana gono
Iadapiel das home-tohe: soba ipame lu ipamis: das sobolo vepe zodomeda poamal,
od bogira aai ta piape Piamoel od Vaoan! Zodacare, eca, od zodameranu! odo
cicale Qaa; zodoreje, lape zodiedo Noco Mada, hoathahe Saitan!
PRVNÍ KLÍČ (Překlad)
Mocí, jež platí nahoře i dole, vládnu nad
vámi, pravil Pán Země, v mých rukou je slunce blyštícím se mečem a měsíc ohněm
procházejícím vším, jsem ten, kdo uprostřed svých oděvů odměřuje vaše hávy,
podpírá vás jako dlaněmi svých rukou, a ozařuje vaše roucha pekelným světlem.
K vládě nad ctnostnými ustavil jsem Vám
zákon, a přinesl berlu nevyšší moudrostí. Pozvedli jste hlasy a přísahali
věrnost Tomu, který žije vítězstvím, který nemá počátek a nemůže mít ani konec.
Jenž září jako plamen vprostřed vašich paláců a panuje nad vámi jako rovnováha
života!
Dejte se na pochod a zjevte se! Otevřete
tajemství vašeho stvoření! Buďte ke mně přátelští, neboť já jsem stejný! -
pravý uctívač nejvyššího a nevýslovného Krále Pekel!
DRUHÝ KLÍČ
Aby vzdal hold právě těm smyslným tužbám,
jež umožňují udržení života, druhý Enošský klíč vztahuje uznání našeho
pozemského dědictví na talisman moci.
DRUHÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Adagita vau-pa-ahe zodonugonu fa-a-ipe salada!
Vi-i-vau el! Sobame ial-pereji i-zoda-zodazod pi-adapehe casarema aberameji
tata-labo paracakda go-ta lores-el-qo turebesa ooge balatohe! Giui cahisa
lusada oreri od micalapape cahisa bie ozodonugonu! lape noanu tarofe coresa
tage o-quo maninu IA-I-DON. Torezodu! gohe-el, zodacare eca ca-no-quodal
zodameranu micalazodo od ozadazodame vaurelar; lape zodir IOIAD!
DRUHÝ KLÍČ (Překlad)
Mohou křídla větrů slyšet vaše hlasy
úžasu?; Ó, veliké plodiště pozemských červů!, jež Pekelný oheň artikuluje v
hloubi mého chřtánu! Jež jsem připravil jako svatební kalichy či květy,
oblažující komnaty smyslnosti!
Nohy tvé jsou silnější neplodné skály!
Mocnější jsou tvé hlasy než různočetné větry! Neboť stal ses stavením jakého
není, vyjma mysli Všemocného zjevení Satana! Povstaňte!, pravil První. Dejte se
na pochod a staňte se jeho služebníky! Ukažte svou moc a umožněte, abych mocně
zřel vše, neboť já jsem On, Jenž žije věcně!
TŘETÍ KLÍČ
Třetí Enošský klíč klade velení nad Zemí
do rukou velkých satanských čarodějů, kteří měli po dlouhé věky nadvládu nad
lidmi celého světa.
TŘETÍ KLÍČ (Enochiánsky)
Micama! goho Pe-IAD! zodir com-selahe
azodien biabe os-lon-dohe! Norezodacahisa otahila Gigipahe; vaunud-el-cahisa
ta-pu-ime qo-mos-pelehe telocabe; qui-i-mu toltoregi cahisa i cahisaji em
ozodien; dasata be-regida od torezodul! Di e-Ol ba lazodareji, od aala
tahílanu-os netaabe: Daluga vaomesareji elonusa cape-mi-ali varoesa cala
homila; cocasabe fa-fenu izodizodo pe, od miinoagi de ginetaabe: vaunu
na-na-e-el: panupire malapireji caosaji. Pilada noanu vaunalahe balata odvaoan.
Do-o-i-ape mada: goholore, gohus, amiranu! Micama! Yehusozod ca-ca-com, od
do-o-a-inu noari micaolazoda a-ai-om. Casarameji gohia: Zodacare! Vauni-gilaji!
od im-ua-mar pugo pelapeli Ananael Qo-a-an.
TŘETÍ KLÍČ (Překlad)
Zřete!, pravil Satan, jsem kruhem na jehož
rukou stojí Dvanáct království. V šesti jsou stolce živého dechu, zbytek pak
ostrými srpy nebo Rohy souti. Tudíž tvorové Země jsou a nejsou, vyjma vlastních
rukou mých, jež spí, ale pozvednou se!
Nejprve jsem z vás učinil šafáře a
rozmístil jsem vás na Dvanáct stolců vlády; každému jsem udělil moc nad Devíti
skutečnými věky času, aby jste mohli z nejvyšších nádob a koutů vašich vlád
uplatňovat mou moc, a chrlit neustále na Zemi ohne života a zvětšovat se. Tím
stal se z vás střed spravedlnosti a pravdy. Ve jménu Satana, povstaňte! Ukažte
se! Popatřte!, skutky milosti jeho vzkvétají a jeho jméno stalo se mocným mezi
námi. V němž pravíme: Dejte se na pochod! Stoupejte!, přidejte se k nám jako
společníci Jeho tajné moudrosti ve svém stvoření!
ČTVRTÝ KLÍČ
Čtvrtý Enošský klíč odkazuje na koloběh
časových období.
ČTVRTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Otahil elasadi babaje, od dorepaha gohol:
gi-cahisaje auauago coreme-pe peda, dasonuf vi-vau-di-vau? Casaremi oeli meapeme
soba me agi co-remepo carep-el: casaremeji caro-o-dazodi cahisa od vaugeji;
dasata ca-pi-mali cahisa ca-pi-ma-on: od elonusahinu cahisa ta el-o calaa.
Torezodu nor-quasahi od fe-caosaga: Bagile zodir e-na-IAD: das iod apila!
Do-o-a-ipe quo-A-AL, zodacare! Zodamera nu obelisonugi resat-el aaf normo-lapi!
ČTVRTÝ KLÍČ (Překlad)
Vystoupil jsem na jih a rozhlédl se kol
sebe, řka: Nejsou snad hromy nabývání těmi, jež vládnou v druhém úhlu?
Pod koho umístil jsem ty, jež dosud nikdo nespočetl,
až na Jednoho, v němž druhé počátky věcí jsou a rostou do síly, jeden za druhým
zvětšují převahu času a sily jejich stojí jako prvé z devíti!
Povstaňte!, vy synové rozkoše, a navštivte
Zemi; neboť já jsem Pánem, vaším Bohem, který je a bude žít věčně!
Ve jménu Satana, Dejte se na pochod! a
ukažte se jako milí vysvoboditelé, abyste Ho mohli velebit mezi syny lidí!
PÁTÝ KLÍČ
Pátý Enochiánský klíč potvrzuje satanské
jmenování tradičních kněží a čarodějů na Zemi, mající za cíl svedení z cesty.
PÁTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Sapahe zodimii du-i-be, od noasa ta
qu-a-nis, adarocahe dorepehal caosagi od faonutas peripesol ta-be-tiore.
Casareme A-me-ipezodi na-zo-daretahe afa; od dalugare zodizodope zodetida
caosaji tol-toregi; od zodcahisa esiasacahe El ta-vi-vau; od iao-d tahilada das
hubare pe-o-al; soba coremefa cahisa ta Ela Vaulasa od Quo-Co-Casabe. Eca niisa
od darebesa quo-a-asa: fetahe-ar-ezodi od beliora: ia-ial eda-nasa cicalesa;
bagile Geiad I-elí
PÁTÝ KLÍČ (Překlad)
Mocné zvuky vnikly do třetího úhlu a staly
se semenáči pošetilosti, s opovržením usmívající se nad Zemí, a jako věčná
šidítka těm, kteří přinášejí zkázu sami sobě, dlí v jasnosti Nebes.
Na něž upevnil jsem sloupy radosti; pány
spravedlivých a dal jim nádoby k zavlažování Země a jejích tvorů. Jsou bratři
Prvého a Druhého, a počátkem svých vlastních stolic. Jež zdobeny jsou myriádami
věčných lampiček; počet jich stejný jako Prvních, konců a náplní času!
Přijďte tedy a buďte poslušní svého díla.
Navštivte nás v míru a útěše. Rozhodněte o nás, nádobách vašich mystérií; proč
také? Náš Pán a Vládce je Vše-Jediný!
ŠESTÝ KLÍČ
Šestý Enochiánský klíč zakládá strukturu a
formu, z níž vzešel Řád různoběžníku a Církve Satanovy.
ŠESTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Gahe sa-div cahisa em, micalazoda
Pil-zodinu, sobam El haraji mir babalonu od obeloce amevelaji, dalagare
malapereji ar-coasaji od acame canale, sobola zodare fa-beliareda caosaji od
sahisa aneta-na miame ta Viv od Da. Daresare Sol-petahebienu. Be-ri-ta od
zodacame ji-mi-calazodo: sob-ha-atahe tarianu luia-he od eca-rinu MADA
Qu-a-a-on!
ŠESTÝ KLÍČ (Překlad)
Duchů čtvrtého úhlu je Devět, mocných v
různoběžníku, jenž vytvořil první, mukou ubohým, věncem neřestným; dal jim
ohnivá kopí k očistě Země, a Devět nepřetržitě pracujících dělníků, jejichž
cesty je v potěše přivádějí na Zemi; jako Druhý a Třetí setrvávají u vlády.
Naslouchejte proto pozorně hlasu mému! O
vás hovořil jsem, uvedu vás v Jeho moc a blízkost, a konání vaše bude písní
pocty a oslavou vašeho Boha!
SEDMÝ KLÍČ
Sedmý Enochiánský klíč slouží k vyvolání
smyslnosti, ke vzdání holdu vzrušujícímu půvabu a radosti z požitků těla.
SEDMÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Ra-asa isalamanu para-di-zoda oe-cari-mi
aao iala-pire-gahe Qui-inu. Enai butamonu od inoasa ni pa-ra-diala. Casaremeji ujeare
ciharelanu, od zodonace lucifatianu, caresa ta vavalezodirenu tol-hami. Soba
lonudohe od nuame cahisa ta Da o Desa vo-ma-dea od pi-beliare itahila rita od
mia-me ca-ni-quola rita! Zodacare! Zo dameranu! Iecarimi Quo-a-dahe od
I-mica-olzododa aaiome. Bajirele papenore idalugama elonusahi-od umapelifa
vau-ge-ji Bijil-IAD!
SEDMÝ KLÍČ (Překlad)
Východ je domem nevěstek, pějících chválu
v plamenech nejvyššího štěstí, v němž Pán temnot otevřel Svá ústa; staly se
živými příbytky, v nichž raduje se síla muže; zdobeny jsou skvělými ornamenty a
konají zázraky na všech tvorech Jejichž království a setrvání jsou Třetím a
Čtvrtým, silnými věžemi a místy útěchy, stolci rozkoše a setrvání. Ó, vy
služebnice rozkoše, Dejte se na pochod!, Objevte se!, pějte chválu na Zemi a
mocné mezi námi. Neboť proto je této památce dána moc, a naše síla roste v tom,
kdo nám přináší útěchu.
OSMÝ KLÍČ
Osmý Enochiánský klíč se vztahuje k
počátku satanského věku.
OSMÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Bazodemelo i ta pi-ripesonu olanu
Na-zodavabebe ox. Casaremeji va-ranu cahisa vaugeji asa berameji balatoha: goho
IAD. Soba miame tarianu ta lolacis Abaivoninu od azodiajiere riore. Irejila
cahi sa da das pa-aox bu-sada Caosago, das cahisa od ipuranu telocahe cacureji
o-isalamahe lonu-caho od Vovina carebafe? NIISO! bagile avavago gohon. NIISO!
bagile mamao siaionu, od mabezoda IAD oi asa-momare poilape. NIIASA! Zodameranu
daosi caosago od beliore sa od coresi ta a beramiji.
OSMÝ KLÍČ (Překlad)
Poledne prvého je jako třetí požitek
stvořený z hyacintových sloupů, v němž se starší stávají silnými, což připravil
jsem pro mou vlastní spravedlnost, pravil Satan, jehož dlouhé trvání bude jako
záštita Leviathanovi. Kolik jich je, kdo zůstávají ve slávě Země, kteří jsou a
neuvidí smrti, dokud se dům nezřítí a drak neklesne v hlubinu? Radujte se!,
neboť koruny chrámu a háv Jeho, který je, byl a bude korunován, nejsou už
rozděleny! Vystupte! Zjevte se!, ke zděšení Země a k potěše těch, kteří jsou
připraveni.
DEVÁTÝ KLÍČ
Devátý Enochiánský klíč varuje před
použitím substancí, pomůcek či farmak, jež by mohly vést k oklamáni a
následnému zotročení mistra. Ochrana proti falešným hodnotám.
DEVÁTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Micaolí beranusaji perejela napeta
ialapore, das barinu efafaje Pe vau-nupeho olani od obezoda, soba-ca upaahe
cahisa tatanu od tarananu balie, alare busada so-bolunu od cahisa hoel-qo
ca-no-quodi cial Vaunesa ala-donu mom caosago ta iasa olalore gi anai limelala.
Amema cahisa sobra madarida zod cahisa! Ooa moanu cahisa a vina darilapi
caosajinu: od buta-moni pareme zodumebi ca nilu. Dazodisa etahamezoda cahisa
dao, od mi-reka ozodola cahisa pidiai Colalala, Ul ci ninu a sobame ucime.
Bajile? IAD BALATOHE cahirelanu pare! NIISO! od upe ofafafe; bajile a-coca-sahe
icore saka a uniji beliore.
DEVÁTÍ KLÍČ (Překlad)
Mocná stráž ohně s oboustranně broušenými
planoucími meči (jež krotí fíóly s bludy, jichž perutě jsou pelyňkem a morkem
šťáv), vkročila na Západ, kde jsou měřeni se svými kněžími. Ti shromažďují močály
Země, jako boháč hromadí své poklady. Prokleti ti, jejichž nepravostmi jsou! V
jejich očích jsou mlýnské kameny větší než celá Země, z úst jejich se řinou
oceány krve. Mozky jejich pokryty diamanty, na hlavách mají mramor. Šťasten
ten, na nějž nehledí s nelibostí. Proč? Jimi těší se Pán Spravedlnosti!
Odejděte, a zanechte své fíóly, neboť doba je taková, jak žádá si pohodlí!
DESÁTÝ KLÍČ
Desátý Enochiánský klíč vyvolává nezkrotný
hněv a přináší násilí. Pokud se nepoučíme, jak chránit své bezpečí, může být
jeho použití nebezpečné, jako náhodný úder blesku!
DESÁTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Coraxo cahisa coremepe, od belanusa Lucala
azodiazodore paebe Soba iisononu cahisa uirequo ope copehanu od racalire maasi
baji le caosagi; das yalaponu dosiji od basajime; od ox ex dazodisa siatarisa
od salaberoxa cynuxire faboanu. Vaunala cahisa conusata das daox cocasa ol
Oanio yore vohima od jizodyazoda od eoresa co casaji pelosi molui das pajeipe,
laraji same darolanu matorebe cocasaji emena. El pataralaxa yolaci matabe no-miji
mononusa olora jinayo anujelareda. Ohyo! ohyo! noibe Ohyo! caosa-gonu! Bajile
ma darida i zodirope cahiso darisapa! NIISO! caripe ipe nida-li!
DESÁTÝ KLÍČ (Překlad)
Hromy hněvu dřímají na Severu, v podobě
dubu, jehož větve jsou hnojnými hnízdy plnými bědování a pláče, nahromaděného
pro Zemi, jež plane dnem i nocí a dáví hlavy škorpiónů a živou síru, smíšenou s
jedem. Toto nechť jsou hromy, jež v okamžitém řevu se stovkou mocných
zemětřesení a tisícem a více vzdutí vln, které nespočinou ani nepoznají žádné
chvíle. Jeden kámen s sebou strhne tisíc dalších, stejně jako to srdce člověka
činí s myšlenkami. Běda!, Běda!, Ano!, běda Zemi, neboť její ohavnost je, byla
a bude veliká; Odejděte! Však ne vaše mocné zvuky!
JEDENÁCTÝ KLÍČ
Jedenáctý Enochiánský klíč slouží k
ohlášení příchodu mrtvých a k ustavení trvání až za hrob. Ke spoutání Země.
Pohřební vyvolávání.
JEDENÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Oxiayala holado, od zodirome O coraxo das
zodiladare raasyo. Od va-bezodire cameliaxa od bahala: NIISO! salamanu
telocahe! Casare manu hoel-qo, od ti ta zod cahisa soba coremefa i ga. NIISA!
ba gile aberameji nonucape. Zodacare eca od Zodameranu! odo cicale Qaa!
Zodoreje, lape zodiredo Noco Mada, hoathahe Saitan!
JEDENÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Zahřímal mocný trůn, a na Východ se
rozletělo pět hromů. Orel promluvil a hlasité vzkřikl: Odejděte od domu smrti!
Shromáždili se a stali se mírou; oni jsou těmi nesmrtelnými, kteří se prohánějí
na smršti. Odejděte! Neboť jsem pro vás připravil místo. Dejte se proto na
pochod, a ukažte se! Odkryjte tajemství mystéria svého stvoření. Buďte ke mně
přátelští, neboť já jsem vaším Bohem, pravý uctívač těla, jenž žije věčně!
DVANÁCTÝ KLÍČ
Dvanáctý Enochiánský klíč slouží k vybití
nelibosti nad lidskou potřebou strádání a seslání muk a střetů na posly běd.
DVANÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Nonuci dasonuf Babaje od cahisa ob hubaio
tibibipe: alalahe ataraahe od ef! Darix fafenu mianu ar Enayo ovof! Soba
dooainu aai i VONUPE-HE. Zodacare, gohusa, od Zodameranu. Odo cicale Qaa! Zodoreje,
lape zodiredo Noco Mada, hoathahe Saitan!
DVANÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Ó vy, kteří prodléváte na Jihu a jste
lucernami žalu, opásejte se brněním a zbrojí a navštivte nás! Přiveďte legie
pekelné armády, aby mohl být zvětšován Pán Propasti jméno jehož mezi vámi zní
Hněv! Dejte se proto na pochod, a zjevte se! Odkryjte tajemství svého stvoření!
Buďte ke mně přátelští, neboť já jsem stejný!, pravý uctívač nejvyššího a
nevýslovného Krále Pekel!
TŘINÁCTÝ KLÍČ
Třináctý Enošský klíč slouží k proměně
neplodných v smyslné, a k trýznění těch, kdo by popírali rozkoše sexu.
TŘINÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Napeai Babajehe das berinu vax ooaona
larinuji vonupehe doali me: conisa olalogi oresaha das cahisa afefa. Micama
isaro Mada od Lonu-sahi-toxa, das ivaumeda aai Jirosabe. Zodacare od
Zodameranu. Odo cicale Qaa! Zodoreje, lape zodiredo Noco Mada, hoathahe Saitan!
TŘINÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Ó, vy meče Jihu, s očima, jež burcují hněv
hříchu, opíjející ty, kteří jsou prázdní: Popatřte! příslib Satana a Jeho moci,
jež zvána mezi vámi trpkým bodnutím jedového ostnu! Dejte se na pochod a zjevte
se! Odkryjte tajemství svého stvoření! Neboť já jsem služebník téhož, vašeho
Boha. pravý uctívač nejvyššího a nevýslovného Krále Pekel.
ČTRNÁCTÝ KLÍČ
Čtrnáctý Enochiánský klíč je voláním po
pomstě a spravedlnosti.
ČTRNÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Noroni bajihie pasahasa Oiada! das
tarinuta mireca ol tahila dodasa to-lahame caosago homida: das berinu orocahe
quare: Micama! Bial! Oiad; aisaro toxa das ivame aai Balatima. Zodacare od Zoda
meranu! Od cicale Qaa! Zodoreje, lape zodiredo Noco Mada, hoatha he Saitan!
ČTRNÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Ó, vy synové a dcery prohnilých myslí, jež
soudíte nepravosti, spáchané na mě - Pohleďte! hlas Satanův; příslib Jeho, kdo mezi
vámi zván žalobcem a nejvyšším tribunem! Dejte se proto na pochod a zjevte se!
Odkryjte tajemství svého stvoření. Buďte ke mně přátelští neboť já jsem stejný,
pravý uctívač nejvyššího a nevýslovného Krále Pekel!
PATNÁCTÝ KLÍČ
Patnáctý Enochiánský klíč je vyhlášením
souhlasu a porozumění mistrů, jejichž povinností je napomáhat hledačům
duchovních bohů.
PATNÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Ilasa! tabaanu li-El pereta, casaremanu
upaahi cahisa dareji; das oado caosaji oresacore: das omaxa monasaci Baeouibe
od emeta jisa Iaiadix. Zodacare od Zodameranu! Odo cicale Qaa. Zodoreje, lape
zodiredo Noco Mada, hoathahe Saitan!
PATNÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Ó, ty vládce prvního plamene, pod jehož
křídly jsou ti, kdo předou pavučiny, jež protkávají Zemi suchostí; jenž znáš
nádherné pojmenování spravedlnost a pečeť falešné cti. Dej se proto na pochod a
zjev se! Odkryj tajemství svého stvoření! Buď ke mně přátelský, neboť já jsem
stejný!, pravý uctívač nejvyššího a nevýslovného Krále Pekel!
ŠESTNÁCTÝ KLÍČ
Šestnáctý Enochiánský klíč přináší poznání
úžasných kontrastů Země a živné půdy těchto dichotomií.
ŠESTNÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Ilasa viviala pereta! Salamanu balata, das
acaro odazo busada, od beiioraxa balita: das inusi caosaji lusadanu emod das
ome od taliobe: darilapa iehe ilasa Mada Zodilodarep Zodacare od Zodame ranu.
Odo cicale Qaa: zodoreje, lap zodiredo Noco Mada, hoathahe Saitan!
ŠESTNÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Ó, ty druhý plameni, dome spravedlnosti,
jenž máš počátky ve slávě a budeš poskytovat útěchu spravedlivým; jenž kráčíš
po Zemi ohnivýma nohama; jenž rozumíš tvorům a rozděluješ je! Velký jsi v Bohu
rozpínání a podmanění. Dej se proto na pochod a zjev se! Buď ke mně přátelský,
neboť já jsem stejný!, pravý uctívač nejvyššího a nevýslovného Krále Pekel!
SEDMNÁCTÝ KLÍČ
Sedmnáctý Enochiánský klíč slouží k
osvícení ochromených a k ničení pomocí zjevení.
SEDMNÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Ilasa dial pereta! soba vaupaahe cahisa
nanuba zodixalayo doda sihe od berinuta faxisa hubaro tasataxa yolasa: soba Iad
i Vonu pehe o Uonupehe: aladona dax ila od toatare! Zodacare od Zodame ranu!
Odo cicale Qaa! Zodoreje, lape zodiredo Noco Mada, hoathahe Saitan?
SEDMNÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Ó ty třetí plameni!, jehož křídla jsou
trny, jež mají vyvolat nevoli, a který máš myriády živých lamp kráčejících před
tebou; jehož Bohem je zuřivý hněv - Opásej svá bedra a pozorně naslouchej! Dej
se proto na pochod a zjev se! Odkryj tajemství svého stvoření! Buď ke mně
přátelský, neboť já jsem stejný!, pravý uctívač nejvyššího a nevýslovného Krále
Pekel!
OSMNÁCTÝ KLÍČ
Osmnáctý Enochiánský klíč otevírá brány
Pekel a vynáší Lucifera a jeho požehnání.
OSMNÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Ilasa micalazoda olapireta ialpereji
beliore: das odo Busadíre Oiad ouoaresa caosago: casaremeji Laiada eranu berinutasa
cafafa me das ive-meda aqoso adoho Moz, od maoffasa. Bolape como beliore ta
pamebeta. Zodacare od Zodameranu! Odo cicale Qaa. Zodoreje, lape zodiredo Noco
Mada, hoathahe Saitan!
OSMNÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
Ó ty mocné světlo a hořící plameni
útěchy!, jenž odhaluješ Satanovu slávu středu Země; v němž prodlévají největší
taje pravdy; jež v království tvém zvána: radostí síly, a jež nelze změřit. Buď
pro mě oknem, jímž vejde útěcha. Dej se proto na pochod a zjev se! Odkryj
tajemství svého stvoření! Buď ke mně přátelský, neboť já jsem stejný!, pravý
uctívač nejvyššího a nevýslovného Krále Pekel!
DEVATENÁCTÝ KLÍČ
Devatenáctý Enochiánský klíč je nejvyšší
oporou přirozené rovnováhy Země, zákonem blahobytu a džungle. Obnažuje veškeré
pokrytectví, a ze svatoušků učiní otroky. Dává průchod hněvu vůči všem
zavrženíhodným, a klade základy úspěchu pro milovníka života.
DEVATENÁCTÝ KLÍČ (Enochiánsky)
Madariatza das perifa LIL cahisa
micaolazoda saanire caosago od fifisa balzodizodarasa laida. Nonuca gohulime:
Micama adoianu MADA faoda beliorebe, soba ooaona cahisa luciftias peripesol,
das aberaasasa nonucafe netaaibe caosaji od tilabe adapehaheta dame pelozoda,
tooata nonucafe ji-micalazodoma larasada tofejilo marebe yareyo IDOIGO, od
torezodulape yaodafe gohola, Caosaga, tabaoreda saanire, od caharisateosa
yorepoila tiobela busadire, tilabe noa lanu paida oresaba, od dodaremeni
zodayolana. Elazodape tilaba paremeji peripesatza, od ta qurelesata booapisa.
Lanibame oucaho sayomepe, od caharisateosa ajitoltorenu, mireca qo tiobela
lela. Tonu paomebeda dizodalamo asa pianu, od caharisateosa aji-la-to-re-torenu
paracahe a sayomepe. Coredazodizoda dodapala od fifalazoda, lasa manada, od
faregita bamesa omaosa. Conisabera od auauotza tonuji oresa; catabela noasami
tabejesa leuitahemonu ji. Vanucahi omepetilabe oresa! Bagile? Moooabe OL
coredazodizoda. El capimao itzomatzipe, od cacocasabe gosaa. Bajilenu pii
tianuta ababalanuda, od faoregita teloca uo uime.
Madariatza, lorezodu!!! Oadariaiza orocaha
aboaperi! Tabaori periazoda aretabasa! Adarepanu coresata dobitza! Yolacame
periazodi arecoazodiore, od quasabe qotinuji! Ripire paaotzata sagacora! Umela
od peredazodare cacareji Aoiveae coremepeta! Torezodu! Zodacare od Zodameranu,
asapeta sibesi butamona das surezodasa Tia balatanu. Odo cicale Qaa, od
Ozodazodama pelapeli IADANAMADA!
DEVATENÁCTÝ KLÍČ (Překlad)
RŮŽE AMERIKY
Ó vy rozkoše, dlící v prvém éteru, jste
mocné v dílech Země a vykonáváte soud mocného. K vám je praveno: Zřete tvář
Satanovu, počátek útěchy, jehož oči září hvězd, jenž vám zajistil vládu nad
Zemí i její nepopsatelnou mnohostí; poskytuje vám moc porozumění, abyste mohli
naložit se všemi věcmi v souladu s prozřetelností Toho, jenž sedí na Pekelném
Trůně; povstal na Počátku, řka: Země, nechť je ovládána svými částmi; nechť je
v ní rozdělení; sláva její možná bude stále zpitá a trýzněná sama sebou. Její
chod nechť veden vyplněním smyslné touhy; jako služebná, nechť jim slouží.
Jedno údobí nechť zatracuje druhé; nechť na jejím povrchu či uvnitř není téhož
tvora. Všechny její počty nechť liší se svými rysy; nechť není jedno stvoření
rovno druhému. Myslící tvorové Země a Lidé, nechť sváří se a jako plevel
vzájemně se hubí; nechť zapomenou jména bydlišť svých. Dílo člověka a jeho
pýchy nechť zmarněny jsou. Jeho stavby nechť stanou se jeskyněmi divé zvěře!
Zmařte její chápání temnotou! Proč? kaji se, že jsem stvořil člověka. Nechť je
střídavě známa a cizí; neboť ona jest ložem děvky, a bydlištěm Lucifera Krále.
Rozevřete brány pekel dokořán! Nižší
nebesa pod vámi. nechť vám slouží! Vládněte těm, kdož vládnou! Svrhněte jako
pád. Poroďte ty, kteří se množí a zničte prohnilé. Žádný kraj nechť nezůstane
ve stejném počtu. Přidávejte a kraťte, dokud nebudou hvězdy sečteny. Povstaňte!
Dejte se na pochod! a zjevte se před zaslíbením jeho úst, jež nám On přislíbil
ve spravedlnosti Své. Odkryjte tajemství svého stvoření, a učiňte nás účastníky
NEPOSKVRNĚNÉ MOUDROSTI!
DOSLOV PAVLA TURNOVSKÉHO
ZAKÁZANÉ OVOCE
Dočetl jsem Satanskou bibli s pocitem
jistého zklamání. Nic nového jsme se totiž nedozvěděli, žádná senzace se
nekonala. Zjistil jsem jen to, že ji napsal naprostý egocentrik a hedonista,
který, jak jinak, pěstuje kult síly. S tímto kultem máme ovšem my, Evropané,
své smutné zkušenosti. Tento kult stojí v pozadí fašismu, nacismu a komunismu.
Pan La Vey má jako Američan štěstí, že tyto přímé potomky klasického satanismu
nezažil na vlastní kůži. A dále, výhrady, které má La Vey k monoteistickým
náboženstvím, zejména k judaismu a ke křesťanství, nepřekračují rámec
předhůzek, kterými je častovali jak pohané a polyteisté, tak osvícenští
racionalisté a materialističtí ateisté. Není nezajímavé, jak často se La Vey
dovolává “selského" rozumu. Svět víry a svět rozumu nelze totiž směšovat.
Tím ovšem netvrdím, že víra by neměla být logická. Natož pak esoterismus.
Nehodlám ale upírat La Veyovi jisté
kvality, které se projevují například v kapitolách, které kritizují současný
životní styl, zejména v sexuální oblasti, nekritické propadání orientální
teosofii, včetně přejímání bludného konceptu reinkarnace a v neposlední řadě i
v kapitole o duševních upírech a v jeho psychologických pozorováních vůbec. O
to horší je, že na základě některých kritických postřehů formuluje chybné závěry.
Proti západnímu esoterismu se nejvíce prohřešuje stavěním principu zla na
stejnou úroveň s principem dobra. S tím nemůže hermetik naprosto souhlasit. Zlo
je pouze nedostatek dobra a na každém z nás záleží, na kterou stranu se
rozhodne postavit. Každý člověk, i na té nejnižší úrovni, je schopen rozlišovat
mezi zlem a dobrem. Na jiném místě se La Vey proti esoterismu prohřešuje tím,
že nebere na vědomí zákony zpětného odrazu. Vůbec, s hermetickými zákony je
autor poněkud na štíru, a proto považuji za užitečné seznámit čtenáře s
esoterními zákony, jak je formuloval velký český zasvěcenec Petr Kohout-Lasenic
v knize Hermetická iniciace Universalismu.
Zákony hermetické relativity
1. Všechno bytí je podmíněno všestrannou
bipolaritou a bisexualitou.
2. V univerzální jednotnosti přírody každý
pojem a každé bytí má své protiklady a své analogie.
3. Analogie se odpuzuji, protiklady
přitahují.
4. Protivy jsou pouhým pojetím téže věci v
různých stupních.
5. Dvě protivy podmiňují vzájemného
prostředníka z obou vyplývajícího, majícího podíl na obou a vyznačujícího se
syntézou obou.
6. Spojené analogie reagují expanzí,
spojené protiklady kondenzací. Do zákona hermetické relativity patří i takzvaný
zákon o zpětném odrazu. Vychází ze zásady, že každý lidský čin a akce vůbec
vyvolává automaticky reakci, jež jest jejím druhým, nezbytným pólem. Světlo a
tma, dobro a zlo, láska a nenávist, život a smrt jsou nejčastěji užívané
alegorické obrazy pro toto hermetické arkánum. Rozvineme-li tento zákon dále,
dospějeme snadno k logickému zdůvodnění hermetického aforismu, který učí, že
dobro zpětnou indukcí přitahuje dobro a naopak, a pochopíme i hlubokou
spekulativní logiku skrytou za známým biblickým výrokem: “ Udeří-li tě někdo v
tvář, nastav mu druhou ..."
Zákony vůle
1. Představu, motorizovanou žádostí nebo
vírou, nazýváme vůlí; vůle. aktivní je prvá, druhá pasivní.
2. Každá představa, která je součástí
vůle, ať už kladné či záporné, je živá a je silou, která tvoří, udržuje, nebo
ničí; nic na tomto světě neexistuje, co by nebylo předem vůlí v astrálnu
stvořeno.
3. Působivost a tvůrčí síla vůle je přímo
závislá na době, koncentrační schopnosti a počtu vysílajících jedinců.
Zákony lásky
1. Fyzicky život je spojené zrcadlení
úrovně hmotné a duchovní a vzniká, když vůlí stvořený duch prochází vůlí
stvořenou hmotou.
2. Pronikání úseku hmotného duchovním, je
podmíněno spojením jiných dvou principiálních protikladů - to je láskou.
3. Fyzická láska inkarnuje bytí do
pozemské čtveřice, v níž duch se stává analogií alchymického vzduchu, hmota
alchymické země, klad alchymického ohně a zápor alchymické vody: středem této
čtyřky je analogie alchymické soli - to je Láska.
4. Láska v širším slova smyslu je záměrné
spojení protikladů, ať už fyzických, pudových, citových, mentálních, či jiných
- za účelem plození; není nikdy vymezena ani prostředím, ani časem.
5. Láska má tolik tvarů, jako bytí samo;
jedním z nich je běžné fyzické spojení, jež z hlediska lidského je motivováno
pouhým pudem; vedle toho však každý akt, mentální nebo fyzický, vyhovující
předchozí definici, je z hlediska hermetického láskou.
Dále Lasenic píše: “Či myslíte snad, že
celá historie Kristova života není jediným symfonickým aktem plodivé lásky?
Filozofii života, kterou naplnil svoje pozemské bytí, korunuje krajním protikladem
- hrůzou mučednické smrti, aby zplodil nového člověka ve světle své oběti. On
sám stává se personifikací lásky, jejímž symbolem je hieroglyf Ankh, znak
Venuše, nebo růže Rosekruciánů - láskou, přibitou na čtyřrozměrný kříž, obraz
čtyřživelné země."
Tyto vznešené věty stavíme proti La Veyově
blasfemii. Abychom však byli objektivní. Kvitujeme s povděkem, že se La Vey
vystříhává excesů tradičního satanismu, jako jsou sexuální orgie a násilí,
včetně vraždění zvířat a lidí při černé mši. Stejně tak oceňujeme, že La Vey
neuznává žádné podepsané pakty s ďáblem. Na tuto skutečnost upozorňujeme
zejména ty nešťastníky, kteří se cítí satanismem natolik přitahováni, aby u nás
satanské lóže založili.
Stejně jako La Vey i my jsme si vědomi, že
na temný trůn postavila Satana krátkozrakost některých křesťanských teologů,
kteří se tímto způsobem vyrovnávali zejména na počátku křesťanství s
destruktivním vlivem manicheismu. Ze shodného pozorování však činíme odlišné
závěry. Protože i Satan je služebníkem Božím, (viz úsloví: Pán Bůh má
všelijakou čeládku), nevidíme důvod, proč místo Velikého stavitele všehomíra
uctívat Satana Jecer Hara - svůdce. Satana Kategora - žalobce, nebo Malacha
Hamevetha, který přináší smrt. S mistrem Františkem Kabelákem tvrdíme: